9. Hafta: Değişken Oluşturma ve Kullanma
Konu: Skor ve sayaç gibi değişkenlerle çalışma
🎯 Bu Derste Ne Öğreneceğiz?
Bu hafta Scratch’te oyun yaparken çok işimize yarayacak bir özelliği öğreneceğiz: Değişkenler! Skor saymak, süreyi takip etmek veya can sayısını göstermek için değişken kullanılır.
🧠 Değişken Nedir?
Değişken, bir kuklanın hatırlayabildiği bilgidir. Mesela bir sayı ya da metin olabilir. Oyunda puan topladıkça skor artar. İşte o skor bir değişkendir.
🟧 Scratch’te Değişken Nasıl Oluşturulur?
Sol taraftan "Değişkenler" kategorisini seç.
"Bir değişken oluştur" butonuna tıkla.
Değişkene bir isim ver: Örneğin "skor".
Artık "skor" adında bir kutumuz var. Bu kutunun içinde sayı tutabiliriz!
🕹️ Örnek: Skor Artırma
Her elma yediğinde skor 1 artsın:
Bu sayede oyuncunun puanı takip edilir.
⏱️ Örnek: Sayaç Oluşturma
Her saniye geçtiğinde bir değişkeni artır:
Bu da zamanı gösteren bir sayaç gibi çalışır.
✨ Bu Haftanın Kazanımları:
Değişken nedir öğrendim.
Skor ve sayaç gibi bilgileri takip etmeyi öğrendim.
Oyunlarıma puan ekleyerek daha eğlenceli hale getirdim.
🎮 Şimdi kendi puanlı oyununu yapmaya hazır mısın?