Ders 9. Değişken Oluşturma ve Kullanma

 

9. Hafta: Değişken Oluşturma ve Kullanma

Konu: Skor ve sayaç gibi değişkenlerle çalışma


🎯 Bu Derste Ne Öğreneceğiz?

Bu hafta Scratch’te oyun yaparken çok işimize yarayacak bir özelliği öğreneceğiz: Değişkenler! Skor saymak, süreyi takip etmek veya can sayısını göstermek için değişken kullanılır.


🧠 Değişken Nedir?

Değişken, bir kuklanın hatırlayabildiği bilgidir. Mesela bir sayı ya da metin olabilir. Oyunda puan topladıkça skor artar. İşte o skor bir değişkendir.


🟧 Scratch’te Değişken Nasıl Oluşturulur?

  1. Sol taraftan "Değişkenler" kategorisini seç.

  2. "Bir değişken oluştur" butonuna tıkla.

  3. Değişkene bir isim ver: Örneğin "skor".


























Artık "skor" adında bir kutumuz var. Bu kutunun içinde sayı tutabiliriz!

🕹️ Örnek: Skor Artırma

Her elma yediğinde skor 1 artsın:







Bu sayede oyuncunun puanı takip edilir.


⏱️ Örnek: Sayaç Oluşturma

Her saniye geçtiğinde bir değişkeni artır:









Bu da zamanı gösteren bir sayaç gibi çalışır.


✨ Bu Haftanın Kazanımları:

  • Değişken nedir öğrendim.

  • Skor ve sayaç gibi bilgileri takip etmeyi öğrendim.

  • Oyunlarıma puan ekleyerek daha eğlenceli hale getirdim.

🎮 Şimdi kendi puanlı oyununu yapmaya hazır mısın?