Ders 3: Kukla (Karakter) Ekleme ve Sahneyi Değiştirme

 

🎭 3. Hafta: Kukla Ekleme ve Sahneyi Değiştirme

Merhaba Kod Kahramanı! 👋 Bu hafta Scratch 1.4 ile sahnemizi renklendiriyoruz ve kuklalarımızı çoğaltıyoruz. Artık sadece Scratch kedisi ile yetinmeyeceğiz!



🐱 Kukla Nedir?

Kuklalar Scratch’te hareket eden karakterlerdir. Kedi, insan, top, kuş ya da bir araba olabilir. Ne istersen kukla olabilir!



🧩 1. Yeni Kukla Ekleme

Yeni bir kukla eklemek için aşağıdaki adımları takip et:

🔹 Sahnenin altındaki "Kuklalar" bölümüne gel.
🔹 Küçük bir kedi simgesine benzeyen butona tıkla. 🔹 Karşına üç seçenek çıkar:

  • Dosyadan Seç (galeriden kukla seç)

  • Yeni Kukla Çiz (kendi kuklanı tasarla)

  • Rastgele Kukla (Scratch senin için seçer)

🎨 İstersen kendin çizebilir, istersen hazır olanlardan birini seçebilirsin.



🌄 2. Sahne Arka Planını Değiştirme

Sahne, kuklaların hareket ettiği yerdir. Burası tiyatro sahnesi gibi çalışır. Arka planı değiştirerek hikâyeni ya da oyunun ortamını belirleyebilirsin.

📌 Nasıl yapılır? 🔹 Sahnenin sol üst köşesindeki küçük kutuya tıkla.
🔹 "Sahne" sekmesine geç.
🔹 "Arka Planlar" bölümünü seç. 🔹 Buradan:

  • Galeriden bir arka plan seçebilirsin (örneğin: park, okul, uzay).

  • Yeni bir arka plan çizebilirsin.



🧠 İpucu:

Kuklaları farklı yerlere yerleştirerek hikâyeni ya da oyununu daha eğlenceli yapabilirsin. Sahne ve kuklaları bir araya getirince sihir başlar! ✨


🎯 Bu Haftanın Görevleri

✅ En az 2 yeni kukla ekle.
✅ Sahneye uygun bir arka plan seç.
✅ Kuklalarını sahnede farklı yerlere yerleştir.


Hazırsan gelecek hafta kuklalarımıza hareket katıyoruz! 🕹️