Ders 4. Hareket Bloklarıyla Tanışma

 

🚶 4. Hafta: Hareket Bloklarıyla Tanışma

Merhaba Kod Kaşifi! 👋 Bu hafta Scratch 1.4’te kuklamıza hayat veriyoruz! Artık Scratch kedisi sahnede boş boş durmayacak. Hareket edecek, yön değiştirecek ve belki de bir yarışa katılacak! 🏃‍♀️


🎮 Hareket Blokları Nedir?

Scratch'te hareket etmek için mavi renkli blokları kullanırız. Bu bloklar sayesinde kuklalar:

  • Yürür 🚶

  • Döner 🔁

  • Zıplar 🕴️

  • Konum değiştirir 📍


🔵 Temel Hareket Blokları

İşte başlangıç için en önemli hareket blokları:

  1. "10 adım git"
    Kuklan ileriye doğru 10 adım gider. Daha hızlı gitmesini istersen sayıyı artırabilirsin.

  2. "15 derece dön"
    Kukla sağa doğru döner. Dilersen sola dönen versiyonunu da seçebilirsin.

  3. "x: 0 y: 0 konumuna git"
    Kukla sahnenin tam ortasına gider. (X ve Y, sahnedeki koordinatlardır.)

  4. "Fare oku yönüne dön"
    Kukla, farenin olduğu yöne doğru döner. Eğlenceli bir takip oyunu olabilir!

  5. "90 dereceye dön"
    Kukla hangi yöne bakacaksa onu seçebilirsin (90 derece = sağa bakmak gibi).


📌 Nasıl Kullanılır?

  1. Sol taraftaki mavi bloklar sekmesine tıkla.

  2. İstediğin hareket bloğunu seç ve kod alanına sürükle.

  3. Blokları birleştirerek kuklana komutlar ver.





🧠 İpucu:

Hareket bloklarını diğer bloklarla birleştirerek daha ilginç hareketler yaptırabilirsin. Örneğin:

➡️ "10 adım git" + "Eğer duvara çarptıysa geri dön" gibi.


🎯 Bu Haftanın Görevleri

✅ Scratch kedisini 10 adım yürütecek bir kod oluştur.
✅ Kuklanın sağa ve sola dönmesini sağla.
✅ Fareyi takip eden bir kukla kodla.


Hazırsan sonraki hafta kuklamıza konuşma ve ses efektleri ekleyeceğiz! 🎤