Ders 14 (Labirent Oyunu yapımı 1. kısım)

 

🎮 14. Hafta: Basit Labirent Oyunu Yapımı 

Konu: Duvara çarpınca başlangıca dönme
Amaç: Oyuncu duvara çarptığında kuklanın başlangıç noktasına dönmesini sağlamak.


🧩 Bugün Ne Öğreneceğiz?

Bu haftaki dersimizde Scratch 1.4 kullanarak küçük bir labirent oyunu yapmaya başlayacağız. Oyunumuzda bir kukla (örneğin Scratch kedisi) labirentin içinde hareket edecek. Eğer duvara çarparsa başladığı yere geri dönecek.


🚀 Adım Adım Anlatım

1. Yeni Bir Proje Aç

Scratch 1.4'ü aç ve yeni bir proje başlat.
İstersen sahneye sağ tıklayıp arka plan olarak bir labirent çizebilirsin veya hazır bir labirent resmi kullanabilirsin.

2. Kuklayı Seç

Scratch kedisini kullanabilir veya kendi kuklanı çizebilirsin. Kuklayı başlangıç noktasına yerleştir.



3. Başlangıç Noktasını Kaydet

Kuklanın başlamasını istediğin noktaya gitmesini sağlamak için şu kodu kullan:







🧠 Ekstra Bilgi

  • Oyununu test ederken duvarları kalın yap, ince olursa karakter çabuk geçebilir.

  • Oyunu daha eğlenceli hale getirmek için “bitirme noktası” ekleyebilirsin (örneğin bir bayrak resmi).


🎯 Bu Haftanın Kazanımları

  • Sahne tasarımı yapabildim

  • Kuklayı hareket ettirdim

  • Duvara çarpınca başa dönme kodunu yazdım

  • Oyunumun ilk adımını oluşturdum