8. Hafta: Algılama Bloklarıyla Etkileşimli Kuklalar
Konu: Kuklaların birbirini algılaması ve renk kontrolü
🎯 Bu Derste Ne Öğreneceğiz?
Bu hafta, Scratch'te kuklaların birbirini nasıl fark ettiğini, nesnelere veya renklere nasıl tepki verdiğini öğreneceğiz. Bunu "Algılama Blokları" sayesinde yaparız.
🔍 Algılama Nedir?
Algılama, kuklaların bir durumu fark etmesi anlamına gelir. Örneğin:
Başka bir kuklaya dokundu mu?Belirli bir renge değdi mi?
Fare imlecine dokundu mu?
Scratch’te bu tür algılamalar için özel Açık Mavi renkli bloklar bulunur.
🟢 Örnek: Renge Göre Tepki
Bir araba, kırmızı çizgiye gelince dursun:
Bu komut, araba Pembe alana gelince durmasını sağlar.
🧍♀️🧍♂️ Örnek: Kuklalar Birbirini Görsün
İki kukla birbirine dokunduğunda biri "Merhaba!" desin:
Bu sayede kuklalar sahnede birbirini "görebilir" ve tepki verebilir.
✨ Bu Haftanın Kazanımları:
Algılama bloklarını tanıdım.
Kuklaların etkileşimli olabileceğini öğrendim.
Oyunlarıma daha akıllı davranışlar eklemeyi keşfettim.