Ders 8. Algılama Bloklarıyla Etkileşimli Kuklalar

 

8. Hafta: Algılama Bloklarıyla Etkileşimli Kuklalar

Konu: Kuklaların birbirini algılaması ve renk kontrolü


🎯 Bu Derste Ne Öğreneceğiz?

Bu hafta, Scratch'te kuklaların birbirini nasıl fark ettiğini, nesnelere veya renklere nasıl tepki verdiğini öğreneceğiz. Bunu "Algılama Blokları" sayesinde yaparız.


🔍 Algılama Nedir?

Algılama, kuklaların bir durumu fark etmesi anlamına gelir. Örneğin:


  • Başka bir kuklaya dokundu mu?

  • Belirli bir renge değdi mi?

  • Fare imlecine dokundu mu?


Scratch’te bu tür algılamalar için özel Açık Mavi renkli bloklar bulunur.


🟢 Örnek: Renge Göre Tepki

Bir araba, kırmızı çizgiye gelince dursun:

 






Bu komut, araba Pembe alana gelince durmasını sağlar.


🧍‍♀️🧍‍♂️ Örnek: Kuklalar Birbirini Görsün

İki kukla birbirine dokunduğunda biri "Merhaba!" desin:






Bu sayede kuklalar sahnede birbirini "görebilir" ve tepki verebilir.


✨ Bu Haftanın Kazanımları:

  • Algılama bloklarını tanıdım.

  • Kuklaların etkileşimli olabileceğini öğrendim.

  • Oyunlarıma daha akıllı davranışlar eklemeyi keşfettim.